Company
Career

Current announcements

 

Rajskie Weekendy z Fructusem

Serdecznie zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji akcji Rajskie Weekendy z Fructusem.

Podczas weekendowych promocji* przy zakupie 10 kg nawozów ogrodniczych Fructus – nawóz płynny 0,5 l GRATIS!

Akcja obowiązuje w następujących centrach ogrodniczych:

  • Centrum Ogrodnicze Rajski Ogród, Szczecin, al. Wojska Polskiego 169-171 i al. Bohaterów Warszawy
  • Centrum Ogrodnicze Stary Dworzec, Police, ul. Batorego 1
  • Centrum Ogrodnicze Malwa, Łobez, ul. Pocztowa 22
  • Sklep ogrodniczy Bratek, Drawsko Pomorskie, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 17c
  • Sklep ogrodniczy Spółka Agro Synergia, Drawno, ul. Kolejowa 1
  • Sklep ogrodniczy Spółka Agro Synergia, Kalisz Pomorski, ul. Dworcowa 1
  • Centrum Ogrodnicze AGROMIX, Lublin, ul. Krężnicka 1A
  • „ARBY” , Międzyrzecz Podlaski, Lubelska 60
  • Sklep Ogrodniczy i Hurtownia Ogrodniaej Mikołajczyk, Kalisz, ul. Starożytna 50-52
  • Centrum Ogrodnicze Ogrodnik24, Zielonka, Waryńskiego 2
  • Centrum Ogrodniczego Edart, Michałów-Reginów, ul. Warszawska 80A

*Weekendowe promocje będą obowiązywały w piątki, soboty i niedziele handlowe w terminie 03.04-31.05.2020 r.

 

Fructus stawia na nowości!

Intensywna promocja nowości, przede wszystkim w kanale online, to główny cel marki Fructus w tym sezonie. Nawozy krystaliczne w miniopakowaniach, Antymech Power czy Fructus Trawnik Premium – to nowe, ciekawe propozycje w ofercie firmy FOSFAN. O przygotowaniach do nowego sezonu Michał Gradowski, z magazynu Biznes Ogrodniczy rozmawiał z Piotrem Styrczulą, zastępcą dyrektora handlowego ds. sprzedaży krajowej w firmie FOSFAN SA.

 

Jak oceniają Państwo wyniki handlowe w kategorii nawozów z ubiegłego roku?
Rok 2019 był dla nas czasem wytężonej pracy, inwestycji, badań, poszukiwań nowych rozwiązań i nowych rynków. Choć był to kolejny trudny rok w branży nawozowej, udało nam się osiągnąć mniej więcej ten sam poziom sprzedaży, co w 2018 r. Pierwsza połowa roku pod względem sprzedaży naszych produktów zapowiadała się rewelacyjnie, w końcówce roku nastąpiło jednak lekkie zahamowanie. Zauważamy pewne zmiany zachowań i nowe trendy wśród klientów. Dotychczas w ostatnich miesiącach każdego roku zdecydowanie rosła sprzedaż nawozów ogrodniczych. W 2019 r. ten trend wyraźnie osłabł. W segmencie nawozów ogrodniczych klienci wstrzymują się z decyzją dotyczącą zakupów. W związku z tym o dobrym wyniku całego roku decydują głównie wyniki z pierwszego półrocza.

 

 

W przypadku jakich produktów wzrosty sprzedaży były największe?
Tutaj nie było dla nas zaskoczenia. W dalszym ciągu największą popularnością cieszą się uniwersalne nawozy do owoców i warzyw, zarówno granulowane, jak i krystaliczne oraz płynne. Na wysokim poziomie utrzymała się również sprzedaż serii nawozów przeznaczonych do kwiatów. Udało nam się osiągnąć ten rezultat dzięki intensywnym działaniom sprzedażowym, staraniom naszych handlowców podczas szkoleń, prezentacji i targów. Pomaga również to, że marka Fructus, jako najstarsza marka nawozów ogrodniczych w Polsce, jest rozpoznawalna i cieszy się niesłabnącym uznaniem naszych odbiorców.

Które produkty będą motorem napędowym sprzedaży w tym roku?
Z pewnością będą to nasze nowości, nad którymi intensywnie pracowaliśmy przez ostatni rok i z których jesteśmy bardzo dumni. Po pierwszych opiniach klientów widzimy, że znajdują one pozytywny odbiór.
Pierwszą naszą nowością są nawozy krystaliczne w opakowaniach 10 g, które zostały wyróżnione przez „Biznes Ogrodniczy” Top Innowacją. Saszetki 10 g występują w 6 rodzajach: do pomidorów i papryki, do borówek, do pelargonii i roślin kwitnących, do róż i innych kwiatów ogrodowych, do kwiatów balkonowych i tarasowych oraz jesienny uniwersalny. Pomysł na wprowadzenie do oferty nawozów krystalicznych w miniopakowaniach zrodził się podczas licznych rozmów z naszymi kontrahentami oraz klientami. Zauważyliśmy, że jest pewna luka na rynku. Choć w branży ogrodniczej jest kilka podobnych produktów, to żaden z nich nie posiada tak bogatego składu i nie dostarcza roślinom tylu składników pokarmowych, co nasze minisaszetki. Na targach zatowarowniowych znaleźliśmy tego potwierdzenie w rozmowach z klientami, którzy zgodnie uznali, że kompaktowość opakowania, szata graficzna oraz skład tworzą bardzo atrakcyjny produkt.

 

 

Kolejną naszą nowością, która również jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony rynku, jest nawóz krystaliczny Antymech Power w opakowaniu 5 kg. Wśród jego zalet wymienić można bardzo szybki efekt działania, nawet po kilku godzinach oraz niesamowitą wydajność. Opakowanie 5 kg wystarcza na 250 m2. Nawóz krystaliczny Antymech Power jest skuteczny, zapobiega pojawianiu się mchu, a jednocześnie pozwala uzyskać soczystą zieleń trawnika, jego równomierny odrost oraz odpowiednią zimotrwałość. Zapakowaliśmy ten produkt w opakowanie spójne z naszą linią nawozów krystalicznych, więc z pewnością będzie przykuwać wzrok klientów.

Wśród nowości znalazł się również Fructus Trawnik Premium. Wieloskładnikowy, skoncentrowany nawóz wyróżniający się wysoką skutecznością działania, dzięki której można szybko uzyskać dywanowy efekt u siebie w ogródku. Nawóz charakteryzuje się wysokim stopniem wykorzystania azotu i dzięki nowej formule pozwala sukcesywnie dostarczać roślinom ten składnik pokarmowy. W przypadku tego nawozu mamy do czynienia z dwoma formami azotu: szybciej i wolniej działającą. Fructus Trawnik Premium dostępny jest w opakowaniach 10 kg i 25 kg, a stosować można go już od marca, liczymy więc na wysyp pięknych trawników tej wiosny.

 

Jakich zmian można się spodziewać w Państwa działaniach w 2020 r.?
Planujemy przede wszystkim intensywną promocję naszych nowości. Wykorzystamy do tego przede wszystkim działania online, można się więc spodziewać większej obecności marki Fructus w Internecie. Natomiast w obrębie nawozów profesjonalnych wprowadziliśmy do oferty dwa nowe produkty: Fructus Vena Complex oraz Fructus Truskawka Forte, które dzięki nowej formule charakteryzują się wyższą koncentracją składników pokarmowych i ich lepszym wykorzystaniem przez rośliny. Nowo wprowadzone produkty wymagają zaangażowania i wsparcia zarówno merytorycznego, jak i marketingowego, dlatego też w tym i nadchodzącym sezonie będziemy skupiać się na intensyfikacji działań, których celem jest zwiększenie wolumenu sprzedaży tych produktów na rynku profesjonalnym.

 

Jakie są Państwa prognozy dotyczące rozwoju kategorii nawozowej w kolejnych latach?
Wydaje się, że kierunek zmian wyznaczać będzie szeroko pojmowana ekologia i stosowanie produktów naturalnych. Mając na uwadze ten trend, kilka lat temu poszerzyliśmy naszą ofertę o produkty z tej kategorii, które skupione są pod marką Fructus Natura. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie – choć oferta produktów naturalnych jest stosunkowo bogata – raczej nie stanowią one bezpośredniej konkurencji dla nawozów posypowych. Są one raczej poszerzeniem oferty producentów i uzupełnieniem nawożenia mineralnego. Jednak w całej branży zauważa się dywersyfikację i rozbudowę portfolio, tak, aby jak najcelniej trafić w gusta konsumentów.

Fructus gra z WOŚP!

Kopał ogródek i rąbał drewno. W tym roku zadba o ogród i to z nawozami Fructus! A wszystko to w ramach tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Pan Michał Wiatr z Nowogardu po raz kolejny w nietypowy sposób wspiera Orkiestrę. Tym razem również marka Fructus przyłączyła się do akcji. Dla osoby, która wygra aukcję, Pan Michał idealnie przystrzyże trawę w ogrodzie, wykona wertykulację oraz “nakarmi” trawnik nawozem ogrodniczym Fructus Trawnik.

 

 

Michał Wiatr od prawie 5 lat podczas Wielkiego Finału WOŚP wystawia na licytację “siebie i swoją pracę”, czyli prowadzone przez niego różne prace ogrodowe. Na co dzień jest urzędnikiem i miejskim radnym Nowogardu. Sam posiada ogród, a prace ogrodnicze są jego wielką pasją. Pierwszy raz w 2016 roku na rzecz WOŚP kosił trawę na placu zabaw w miejscowości Czermnica. Dzięki temu do skarbonki Orkiestry wpłynęło 460 zł. W kolejnych latach do koszenia trawy dodał kopanie ogródka za 1250 zł i rąbanie drewna za 3150 zł. W ubiegłorocznej licytacji za “odpicowanie ogródka” licytujący zapłacił 3550 zł. Jego pomysłami na wsparcie WOŚP interesowały się również media – m.in. TVN24 i onet.pl.

Zapraszamy do licytacji. W 28 finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wspieramy dziecięcą medycynę zabiegową. “Ostra Aukcja Michała Wiatra – kosimy hajs dla WOŚP” trwa. Obecnie cena wywoławcza to 1125 zł. Licytować można TUTAJ.

 

 

Film promujący całą akcję znajdziecie na Facebook’u.

Poznajmy się!

Każdy dzień pracy, każde spotkanie jest wyzwaniem, a każda rozmowa z klientem jest dla mnie doświadczeniem dającym mi możliwość rozwoju.

mówi Tomasz Baczewski. Z przedstawicielem handlowym firmy FOSFAN o marce Fructus, rozwoju branży ogrodniczej i budowaniu długofalowych relacji z klientami rozmawiał Michał Grabowski z magazynu “Biznes Ogrodniczy”.

Wywiad można przeczytać również tutaj.

 

Jak wygląda Pana ścieżka zawodowa, jak to się stało, że związał się Pan z branżą ogrodniczą?

Handlowcem jestem od niemal 10 lat. W swojej dotychczasowej pracy zdobyłem bogate doświadczenie w realizacji strategii sprzedażowej oraz budowaniu długofalowych relacji z klientami. Cały ten okres w większości związany był ze sprzedażą nawozów. Do ubiegłego roku były to głównie nawozy rolnicze, natomiast od lipca 2018 r. mam przyjemność pracować w firmie FOSFAN, która jest producentem m.in. szerokiej gamy nawozów ogrodniczych Fructus.

Stale pogłębiam swoją wiedzę w temacie potrzeb pokarmowych roślin, a także nawozów, ich wytwarzania i zastosowania. Ukończyłem studia podyplomowe z zakresu nawożenia i stosowania środków ochrony roślin. Wiedza zdobyta podczas studiów w SGGW znakomicie uzupełniła wcześniej ukończone studia z zakresu marketingu i zarządzania, co pozwoliło mi w jeszcze większym stopniu poczuć się specjalistą ukierunkowanym na rozwiązywanie problemów klientów.

 

Co najbardziej podoba się Panu w codziennej pracy?

Myślę, że tym, co sprawia mi największą satysfakcję, jest okazja do wykorzystania posiadanej wiedzy i dzielenie się nią. Nie bez znaczenia jest też możliwość sprawdzania się w różnych sytuacjach oraz budowania relacji z klientami, które często przeradzają się w bardzo bliskie, osobiste kontakty. Podoba mi się to, że spora część osób związanych z branżą ogrodniczą bardzo chętnie dzieli się z innymi swoimi dokonaniami, sukcesami oraz stosowanymi rozwiązaniami. Dla mnie jest to okazja do poszerzenia wiedzy i wymiany doświadczeń w kontekście lepszej obsługi klienta. Poza tym praca w terenie stwarza możliwości podziwiania zabytków, obiektów przyrodniczych oraz wspaniałych widoków, które dostarczają mi wielu pozytywnych wrażeń.

 

Jak ocenia Pan branżę ogrodniczą i jej rozwój?

Moim zdaniem jest ona bardzo dynamiczna, kolorowa oraz nowatorska pod względem produktowym i marketingowym. Wzrost zamożności społeczeństwa sprawia, iż coraz częściej inwestujemy w estetykę miejsc, w których mieszkamy i spędzamy wolny czas. Otaczamy się wspaniałą roślinnością, kupujemy nowoczesne urządzenia ułatwiające nam pielęgnację ogrodów i doceniamy korzyści płynące z dbania o architekturę krajobrazu. Nie bez znaczenia jest też coraz większa świadomość społeczeństwa w dziedzinie żywności ekologicznej i związane z nią wytwarzanie produktów ekologicznych z owoców i warzyw, wyhodowanych we własnych przydomowych ogródkach. Mając na względzie wspomniane aspekty uważam, że branża ogrodnicza ma przed sobą dobre perspektywy i w oparciu o najnowsze technologie będzie się stale rozwijać.

 

Jakie na co dzień spotyka Pan wyzwania, czy coś zaskakuje Pana w pracy?

Nie będę tutaj zbyt oryginalny twierdząc, iż dla przedstawiciela handlowego każdy dzień pracy, każde spotkanie jest wyzwaniem, które w szerszej perspektywie ma zaspokoić pokładane we mnie nadzieje oraz dać mi satysfakcję z realizacji stawianych przede mną celów. Biorąc pod uwagę intensywny rozwój branży ogrodniczej, każda rozmowa z klientem jest dla mnie doświadczeniem dającym mi możliwość rozwoju, zgłębiania problematyki i zagadnień tej dziedziny. Patrząc natomiast z perspektywy produktów, które oferuję klientom, zaskoczeniem jest z pewnością pogoda, a raczej jej zmienność, co w główniej mierze determinuje zamówienia produktów i ich zastosowanie.

 

Co lubi Pan robić w wolnym czasie?

Wolny czas staram się spędzać z rodziną. Wspólnie z żoną całym sercem angażujemy się w rozwój i wychowanie naszej córki Kamili. Staramy się pokazywać jej piękno otaczającego nas świata oraz wskazujemy na zagrożenia, jakie mogą na nią czyhać. Moją pasją jest muzyka. Od kliku ładnych lat jestem związany z grupą przyjaciół, z którymi wspólnie tworzymy ośmioosobowy zespół WITA-MINA D. Spotykamy się na próbach, razem komponujemy i koncertujemy. Tak więc korzystając z okazji, chciałbym pozdrowić wszystkich czytelników „Biznesu Ogrodniczego”, zachęcić do zapoznania się z naszą twórczością i życzyć przyjemnych wrażeń podczas słuchania naszej muzyki we wszystkich ogrodach i ogródkach w całej Polsce.

 

 

 

Nowości do trawników

Nowe nawozy przeznaczone do pielęgnacji trawników w ofercie marki Fructus!

Stworzyliśmy zestaw do zadań specjalnych. Postaw na piękny trawnik z nowymi nawozami:

 

 

Fructus Antymech Power

to specjalistyczny nawóz ogrodniczy przeznaczony do pielęgnacji wszystkich rodzajów trawników, terenów zielonych, boisk oraz pól golfowych, na których obserwuje się intensywne występowanie mchu. Nawóz wyróżnia się bardzo szybkim działaniem. Zapobiega pojawianiu się mchu, a jednocześnie pozwala uzyskać soczystą zieleń trawnika, jego równomierny odrost oraz odpowiednią zimotrwałość.

 

Fructus Trawnik Premium

to wieloskładnikowy, skoncentrowany nawóz wyróżniający się wysoką skutecznością działania, dzięki której można szybko uzyskać dywanowy efekt. Nawóz charakteryzuje się wysokim stopniem wykorzystania azotu dzięki nowej formule pozwalającej sukcesywnie dostarczać roślinom ten składnik pokarmowy (dwie formy azotu: szybciej i wolniej działająca).

 

 

 

Mini nowości!

Marka nawozów ogrodniczych Fructus wprowadziła do swojej oferty nawozy krystaliczne w mini-opakowaniach. Saszetki 10g występują w 5 rodzajach:

  • Do pomidorów i papryki
  • do borówek
  • do pelargonii i roślin kwitnących
  • do róż oraz innych kwiatów ogrodowych
  • do kwiatów balkonowych i tarasowych

Dzięki wysokiej koncentracji składników pokarmowych jedna saszetka rozpuszczona w 10 litrach wody daje szybki efekt nawożenia. Jest to idealne rozwiązanie dla osób szukających interwencyjnego sposobu dokarmiania roślin.

 

 

Nowe nawozy klasy premium

Marka Fructus wprowadza do sprzedaży nowe nawozy klasy premium!

 

 

 

Fructus Vena Complex

 

 

NAWÓZ WE
TYP: NPK (MgS) 11:8:18 (2:30) z borem (B), miedzią (Cu), żelazem (Fe), manganem (Mn), molibdenem (Mo), cynkiem (Zn), zawierający fosforyt miękki

 

Fructus Vena Complex  to skoncentrowany, wieloskładnikowy nawóz granulowany o niskiej zawartości chlorków, przeznaczony w pierwszej kolejności do nawożenia warzyw w uprawie polowej i pod osłonami oraz drzew i krzewów owocowych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej formuły nawóz charakteryzuje się wysokim stopniem wykorzystania azotu, co pozwala na sukcesywne dostarczanie tego pierwiastka roślinom.

 

 

 

Fructus Truskawka Forte malina i inne owoce miękkie

NAWÓZ WE

TYP: NPK (MgS) 9:9:16 (2:24,5) z borem (B), miedzią (Cu), żelazem (Fe), manganem (Mn), molibdenem (Mo), cynkiem (Zn), zawierający fosforyt miękki

 

Fructus Truskawka Forte  to skoncentrowany, wieloskładnikowy nawóz granulowany, przeznaczony w pierwszej kolejności do nawożenia truskawek, malin oraz innych owoców miękkich (poziomka, winorośl, porzeczka, agrest). Nawóz charakteryzuje się niską zawartością chlorków oraz wysokim stopniem wykorzystania azotu dzięki nowej formule pozwalającej sukcesywnie dostarczać roślinom azot (dwie formy azotu: szybciej i wolniej działająca). 

 

 

 

 

 

Stosujemy ekologiczny antyzbrylacz

Od 2016 roku nasza firma stosuje ekologiczny antyzbrylacz do nawozów, który jest w pełni biodegradowalny, przyjazny dla środowiska i tworzony na bazie olejów roślinnych. Stosowany w firmie produkt REDOMAX BIO jest środkiem antyzbrylającym do granulacji nawozów nie zawierającym w swoim składzie składników rakotwórczych, takich jak aminy tłuszczowe oraz ropopochodne – oleje opałowe, gacze parafinowe itp. Potwierdzone ekspertyzą Zakładu Toksykologii Sądowej i Klinicznej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego.

antyzbrylacz_PRINT

Komunikujemy swoją odpowiedzialność społeczną również w przekazach reklamowych:

reklama_antyzbrylacz

 

Pobierz katalog produktów!

Poznaj szeroką ofertę naszych nawozów dopasowanych do potrzeb Twoich roślin.

W katalogu znajdziesz wszystkie produkty Fructus:FRUCTUS_do_pobrania_katalog_produktow_dla_sprzedawcow

  • nawozy organiczne
  • nawozy granulowane – 1 kg
  • nawozy granulowane
  • nawozy płynne – koncentraty
  • nawozy krystaliczne hobbystyczne
  • nawozy krystaliczne profesjonalne
  • nawozy plantatorskie granulowane

Kliknij, aby pobrać katalog

Nowość ! Fructus Natura Biohumus vital

Nowość! Biohumus vital!

SERIA NATURALNYCH NAWOZÓW ORGANICZNYCHLOGONATURALNY_BIOHUMUS
100% naturalny biohumus, który pobudza życie biologiczne gleby, poprawia jej strukturę oraz zwiększa ilość składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego wzrostu i rozwoju roślin.

Wybrane produkty dostępne w opakowaniach 1 l i 5 l.

Zobacz więcej na www.fructus.pl/biohumus

 

 


If among our job offers you have not found the position of your interest, please send us your CV to the address praca@fosfan.pl

Please include in your CV the statement that reads:

I consent to the processing of my personal data contained in the documents submitted by me for the needs of the recruitment process – in accordance with the Act on the Protection of Personal Data as of August 29, 1997 (Journal of Laws of 2002, no. 101, item 926, as amended)